NAST.pl
 
Komiks
  Facebook
Facebook
 
Forum

  RSS RSS

 Strona główna     Zapowiedzi     Recenzje     Imprezy     Konkursy     Wywiady     Patronaty     Archiwum newsów     Artykuły i relacje     Biblioteka     Fragmenty     Galerie     Opowiadania     Redakcja     Zaprzyjaźnione strony   

Zaloguj się tutaj! | Rejestruj

Patronat

Robinson, Kim Stanley - "Czerwony Mars" (Wymiary)

McCammon, Robert - "Królowa Bedlam"

Ukazały się

Nayler, Ray - "Góra pod morzem" (czarna)


 Nayler, Ray - "Góra pod morzem" (niebieska)

 Kingfisher, T. - "Cierń"

 Howard, Robert E. - "Conan. Księga pierwsza"

 Lloyd Banwo, Ayanna - "Kiedy byłyśmy ptakami"

 Jadowska, Aneta - "Tajemnica domu Uklejów"

 Sablik, Tomasz - "Mój dom"

 Pilipiuk, Andrzej - "Czasy, które nadejdą"

Linki

2009-05-21 19:07:51 Książki odporne na kryzys

Według rankingu Rzeczpospolitej w roku 2008 sprzedano książki za niemal 3 mld zł, co stanowi 12,4% wzrost, a jednocześnie najlepszy wynik w historii branży. Więcej można przeczytać tutaj.

Dodał: Vampdey

Komentarze

Sortuj: od najstarszego | od najnowszego

jmpiszczek - 20:04 21-05-2009
Chyba za 3 miliardy

romulus - 09:27 22-05-2009
W pierwszej trójce wydawnictwa "specjalistyczne", naukowe: PWN, WSiP, czy Wolters Kluwer, który przejął kilka prawniczych oficyn wydawniczych. Cieszy mnie sukces Cejrowskiego. Bo mimo kontrowersyjnych poglądów jego książki podróżnicze niosą ze sobą prawdziwą przyjemność czytania. Chyba nie zdarzyło mi się wcześniej, od dzieciństwa, czytać z taką frajdą tego gatunku. Poza tym, o czym na końcu tekstu, nie można zapominać o "książkach" będących w rzeczywistości dodatkami do filmów.

wob001 - 13:14 23-05-2009
Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi sie, że kryzys gospodarczy w Polsce to zaczął się w 4 kwartale 2008 roku. Więc podsumowanie za 2008 rok nie mówi jeszcze nic o sprzedaży książek w czasie kryzysu. Dopiero podsumowanie za 2009 coś nam o tym powie.
W związku z tym tytuł newsa mi nie pasuje zupełnie do jego zawartości.

kurp - 17:13 23-05-2009
Celne spostrzeżenie. Z tym jednym zastrzeżeniem, że tytuł pochodzi od "Rzepy" :)

wob001 - 11:22 25-05-2009
kurp pisze:Celne spostrzeżenie. Z tym jednym zastrzeżeniem, że tytuł pochodzi od "Rzepy" :)

To należy go dać w cudzysłów (jako cytat) lub ze znakiem zapytania.

A pod obecny tytuł wsadziłbym świeże informacje o frekwencji na tegorocznych targach w PKIN, która była 15% większa niż w tamtym roku (co ponoć przekłada sie też na wzrost sprzedaży książek bezpośrednio na targach). Nie udało mi się dotrzeć osobiści, ale ponoć były spore kolejki.
I to wszystko przy znikomej reklamie imprezy przez media typu TV albo radio.

Z drugiej strony - książki na targach są zwykle sprzedawane z rabatem, wiec może zwiększona frekwencja świadczy o tym, że jest wiecej ludzi, którzy chcą kupić taniej niż w księgarni, bo w ksiegarni jest drogo. Czyli jednak kryzys:)?

nosiwoda - 11:40 25-05-2009
Czy myślisz, że większa frekwencja na Targach przekłada się na większe czytelnictwo i sprzedaż? Like, seriously?

Poza tym promocje promocjami, ale w porównaniu z internetowymi księgarniami to te promocje targowe mogą się schować. Idzie IMO raczej o spotkania z autorami.

wob001 - 12:08 25-05-2009
nosiwoda pisze:Czy myślisz, że większa frekwencja na Targach przekłada się na większe czytelnictwo i sprzedaż? Like, seriously?

Tak, myślę, że jest to jakiś próbnik, jeden z niewielu, zanim nastapi podsumowanie rzeczywistej sprzedaży po zakończeniu roku.
nosiwoda pisze:Poza tym promocje promocjami, ale w porównaniu z internetowymi księgarniami to te promocje targowe mogą się schować. Idzie IMO raczej o spotkania z autorami.

To, że internetowe księgarnie są tańsze nie ma wielkiego znaczenie. Jeszcze nie ma, powoli rośnie, ale bardzo powoli.
Myślę, że działa tu ten sam mechanizm, który sprawia, że przeważająca wiekszość książek jest kupowana w ksiegarniach "standardowych", mimo znacznie niższych cen w Internecie. Przykładowo, jakiś rok temu AM pisał, że przez Internet w przypadku MAGa to ok 5% sprzedaży.

Patrząc dodatkowo na duże ilości chętnych w Empiku podczas każdej promocji (3 za 2) nadal uważam za prawdopodobne, że promocje na Targach mogły być istotnym przyciągaczem.

Shadowmage - 23:09 26-05-2009
Myślę, że wyszukiwaniem promocji w necie zajmuje się wąska grupa "wyjadaczy". Przeciętny człowiek kupujący książki od czasu do czasu raczej skusi się na targowe promocje, bo wie, że będą - i to z różnych wydawnictw.

Mały_czołg - 12:37 27-05-2009
Shadowmage pisze:Myślę, że wyszukiwaniem promocji w necie zajmuje się wąska grupa "wyjadaczy". Przeciętny człowiek kupujący książki od czasu do czasu raczej skusi się na targowe promocje, bo wie, że będą - i to z różnych wydawnictw.

Powołując się na to:
http://radkowiecki.blox.pl/2008/09/Aaaa ... howac.html

raczej należy powiedzieć, że ludzie czytują książki beletrystyczne incydentalnie. Poza fanbojami, typowy (by nie rzec normalny) odbiorca kupuje książkę, jak ona go zainteresuje, a nie wtedy, gdy widzi, że może tanio nachapać się 3 za 2 w podobnym temacie. Patrząc na profil sprzedaży to zresztą dość oczywiste - poradnikio tematyce "Jak nie być bucem - dla opornych" i zbliżonej rzadko schodzą paczkami w promocji.

Komentuj


Artykuły

Plaża skamielin


 Zimny odczyt

 Wywiad z Anthonym Ryanem

 Pasje mojej miłości

 Ekshumacja aniołka

Recenzje

Hoyle, Fred - "Czarna chmura"


 Simmons, Dan - "Modlitwy do rozbitych kamieni. Czas wszystek, światy wszystkie. Miłość i śmierć"

 Brzezińska, Anna - "Mgła"

 Kay, Guy Gavriel - "Dawno temu blask"

 Lindgren, Torgny - "Legendy"

 Miles, Terry - "Rabbits"

 McCammon, Robert - "Królowa Bedlam"

 Simmons, Dan - "Czarne Góry"

Fragmenty

 Mara, Sunya - "Burza"

 Mrozińska, Marta - "Jeleni sztylet"

 Brzezińska, Anna - "Mgła"

 Rothfuss, Patrick - "Wąska droga między pragnieniami"

 Clarke, Arthur C. & Lee, Gentry - "Ogród Ramy"

 Sablik, Tomasz - "Próba sił"

 Kagawa, Julie - "Żelazna córka"

 Pratchett, Terry - "Pociągnięcie pióra. Zaginione opowieści"

Projekt i realizacja:sismedia.eu       Reklama     © 2004-2024 nast.pl     RSS      RSS