Weekendy z książką w sieciach księgarni, popołudnia czytelnicze na poduszkach w klubokawiarniach, książka–prezent do każdego zakupu – to tylko niektóre z atrakcji jakie towarzyszą Czytelmanii – Ogólnopolskiej Kampanii na Rzecz Wspierania Czytelnictwa.
Pierwsza edycja kampanii miała miejsce w 2005 roku. Spotkała się wówczas z wielkim zainteresowaniem. W związku z sukcesem I edycji Kampanii, w 2007 roku odbywa się druga edycja Czytelmanii. W sklepach sieci Empik odbywać się będą wydarzenia propagujące hasło kampanii "Dużo czytam – dużo wiem" i zachęcające społeczeństwo do czytania.
W celu poszerzenia akcji tworzony jest
Klub Czytelmaniaka. Wszystkie podmioty, które włączą się w akcję i w jej ramach będą organizować wydarzenia promujące książki i czytanie, zostaną zrzeszone we wspomnianym Klubie.
W związku z kampanią tworzony jest także
Kanon Czytelmaniaka – zestaw książek, które mają charakter ponadczasowy, po które sięga się kilka razy i które zmieniają codzienne życie. Spośród zgłoszeń zostanie wybranych 20 pozycji. Swoje propozycje można zgłaszać przesyłając je na adres: czytam@czytelmania.pl.
Punktem kulminacyjnym całej akcji będzie Festiwal Czytelmanii (11-17 czerwca 2007), podczas którego w całym kraju organizowane będą święta książki. Dodatkowo, podczas Festiwalu nieodpłatnie rozdawana będzie książka–prezent, która zostanie wydana specjalnie na potrzeby Kampanii. W tej edycji Czytelmanii będzie to dotychczas niepublikowane w Polsce opowiadanie
Haruki Murakamiego "Tony Takitani".
[źródło:
ksiazki.wp.pl]